Z.L.U. vluchten

                                                                                             

     Vluchten nationale marathon 2017.                                 Vluchten West Europese Super Marathon 2017

Agen - Barcelona - Marseille - Narbonne                                  Pau - Barcelona - St. Vincent - Perpignan

Perpignan

07-08-2011
D5, 66600 Rivesaltes Perpignan
>  Voorweg 83 Noorden

Reisverslag  Perpignan  2011,


Woensdag 3 AUGUSTUS 2011    
Om 4.30u in het afd. Gebouw te Geleen , ook  mijn collega convoyeur  was aanwezig om samen naar Perpignan te gaan. Wij hebben alle spullen bij elkaar gezocht om mee te nemen naar Perpignan, In Geleen liep alles naar wens ze waren op tijd met het omringen van de duiven,en de wagen was vlug geladen , met vele mensen was het licht werk. Tegen 7.oou was alles klaar en er werd toen vertrokken naar Begijnendijk, de eerste convoyeur ging met de vrachtauto mee, de andere ging met eigen vervoer naar Begijnendijk daar samen aangekomen om 8.10u, toen de tonnen vol water gedaan en de duiven water gegeven. Om 10.30u kwam Andre met de duiven uit Duitsland, die hadden 84 korven met duiven geladen, na kennis gemaakt te hebben met de nieuwe convoyeur  uit Duitsland ook  de tonnen gevuld met water en de duiven water gegeven,omdat de Duitsers maar drie tonnen voor water hadden werd er actie ondernomen via de firma Bauwens (want daar stonden nog vier tonnen van Arge) om de tonnen in Begijnendijk te krijgen, dit lukte later op de dag, rond 13.30u de duiven gevoerd en nog water gegeven. Tegen 15.30u kwam de wagen uit Rupchen aan in Begijnendijk waar 51 korven moesten worden overgeladen op de Duitse wagen en nog 12 korven op wagen uit Geleen , toen dit allemaal klaar was ook deze duiven voorzien van water en de duiven gevoerd , daarna de tonnen met water gevuld, daarna nog drie extra zakken voer geladen voor onderweg. Hierna  bij Verduyk rondgehangen want we gaan pas de volgende dag vertrekken richting Perpignan, inmiddels waren de lege tonnen van Arge aangekomen maar we mochten ze niet gebruiken want er waren nog andere vluchten en die moesten ook watertonnen hebben. Het weer in Begijnendijk was slecht,  veel regen ,  s avonds  om  ca. 23.oou kwamen nog monteurs om de mankementen aan de auto  te verhelpen wat  tot laat in de nacht duurde, daarna nog geprobeerd wat te slapen.

Donderdag 4 Augustus 2011
Om 5.30u opgestaan en om 6.oou vertrokken richting Vemaar even voor Parijs waar we om 10.oou aankwamen, daar de duiven water gegeven en om 10.30u kwamen de drie andere auto s aan (2 auto s van de firma  Martens en 1 auto van de firma Lathouwers), omdat deze drie auto s naar Limoges moesten en wij daar  niet konden geraken door de rijtijdenwet zijn wij  tot  Chateauroux gereden waar we om16.30u zijn aangekomen,  ter plaatse  de duiven gevoerd en water gegeven. De afspraak was dat we de dag erna samen  bijeen zouden komen in Vitou, en na daar gedoucht en gegeten te hebben samen naar de losplaats in  Perpignan zouden  gaan. Daarna zelf gaan eten en wat te drinken hebben gehad zijn we gaan slapen.



Vrijdag 5 Augustus 2011
Omstreeks 1.30u zijn we opgestaan en om 2.oou vertrokken richting Vitou.  Onderweg kregen we te horen dat de drie andere auto s niet naar Vitou zouden komen  en wij dus na gedoucht en gegeten te hebben naar Perpignan  zouden gaan.  Met een rustpauze zijn we om 10.30u aangekomen te Vitou, en  daar  duiven water gegeven. Later op de dag  het was 13.30u zijn we vertrokken  naar Perpignan het zou een rit van ongeveer 30 minuten  zijn  , omdat we geen juist adres hadden zijn we pas om 15.30u aangekomen in Perpignan met 2 wagens en de 3e  wagen was pas om 16.oou in Perpignan daar de duiven gevoerd en water gegeven, toen hebben we de haakjes aan de korven gedaan om alles klaar te hebben als we morgen soms zouden lossen. Toen ik klaar was met mijn eigen wagen heb ik mijn Duitse collega geholpen met het aanhangen van de kettingen omdat dit zijn eerste keer was , daarna hebben we duiven nog  water gegeven. Daarna ben ik naar de mensen van Martens en Lathouwers gegaan  heb daar mee kunnen B.B.Q   en later op de avond was al bijna zeker dat de dag erna de duiven  niet gelost zouden worden.

Zaterdag 6 Augustus 2011
Om  ongeveer 6.15u belde Eddie op hoe de situatie was of er gelost kon worden ja of neen, omdat we mochten blijven slapen wist je dat er niet gelost zou worden , ik ben toen opgestaan en kreeg inderdaad te horen dat de duiven niet gelost zouden worden. Daarna stokbrood met spek  gegeten en wat wijn gedronken ondanks het vroege tijdstip maar dat is in Frankrijk gewoon, daarna de duiven water gegeven. De rest van de dag in de zon gelegen de duiven en ons zelf verzorgd en s middags de duiven gevoerd.  s Avonds was er een B.B.Q. voor iedereen en gratis , die was georganiseerd door vrienden van onze hoofdconvoyuer  en voor het eten en drinken  was er een sponsor gevonden vanuit Belgie ,later op de avond lekker gaan slapen.

Zondag 7 Augustus 2011
Tegen 5. 00 u opgestaan  en om 5.30u kwamen de mensen met koffie en wat te eten , de dag van te voren waren er weerkaarten gebracht waar op stond dat de duiven niet te vroeg mochten worden gelost zodat ze de regen voor zouden blijven?  Daarom werd er besloten de duiven om 7.45u te lossen  met veel wind NNW dit gebeurde dus  ook , de  duiven vertrokken niet zoals ze normaal vertrekken. Er waren drie niet vertrekkers een  duif van België, een van Duitsland en een Nederlandse duif, deze duif is retour Nederland gekomen en overgedragen aan Eddie Hoedemakers . Daarna alles opgeruimd en om 8.30u zijn we uit Perpignan vertrokken , met een pauze zijn  we naar Chateauroux  gegaan en daar zouden we  eten en overnachten maar  na verschillende telefoontjes met Bauwens moesten we toch verder rijden tot de rijtijd op was, daardoor zijn we tot Orleans gekomen en daar kwamen we 21.15u aan,  we zijn toen gaan slapen.

Maandag 8 Augustus 2011
We zijn om 5.30u opgestaan en om 6.15u vertrokken om het laatste stukje naar huis, omdat we net in de spits door Parijs zouden  gaan hadden we gedacht dat dit iets langer zou duren, maar het was gelukkig zeer rustig.  Met een rustpauze  is een wagen doorgereden naar Geleen om deze te lossen de andere auto is eerst naar Begijnendijk gegaan om mijn auto op te halen en toen verder gereden naar Geleen om ook deze wagen vol met korven noch te lossen  aankomst 15.00u  en het was 17.oou toen ik klaar was om naar huis te gaan ,om17.15u weer gelukkig thuis. Seizoen 2011 is alweer ten einde, wij hebben inzake verzorging van de duiven geen klachten ontvangen, wel hebben wij opmerkingen over het wagenpark, hebbe n wij tenminste punten om te verbeteren.

Groetjes, Frans.
 
No NPO Lidnr Naam City Afstand J-Aluring Date MMin
Er zijn nog geen gegevens bekend

NPO Inkorf Lokaal Plaatsnaam DuivenGezet DuivenGemeld Percentage
Er zijn nog geen gegevens bekend

Jan Lases  -  Noorden













 

Wedvlucht: Internationaal - Perpignan
gelost: 07-08-2011, 07:45 uur
 
     
Nederland 5608  
België 5572  
Duitsland 1285  
Frankrijk 2378  
Engeland 189  
Luxemburg 75  
totaal

15.107

duiven


MELDINGEN - NATIONAAL